Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací
Využijte 30% slevu na nový software pro začínající podnikatele

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Jaké jsou možnosti pro odesílání dokladů emailem z programu POHODA?

odpověď

POHODA nabízí několik možností, jak odeslat email přímo z programu.
V agendě NASTAVENÍ/UŽIVATELSKÉ NASTAVENÍ v sekci Email lze definovat jednotlivým uživatelům způsob odeslání emailu.
Nastavení je definováno pro každého uživatele a v každé účetní jednotce zvlášť.

  1. Výchozí (MAPI)
    POHODA použije automaticky výchozího poštovního klienta operačního systému, např. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, Opera, apod.

  2. Microsoft Outlook (COM)
    Pomocí této volby je možné odesílat e-maily prostřednictvím desktopové aplikace Microsoft Outlook, zvláště pokud volba Výchozí nefunguje. Volba není kompatibilní s jinými emailovými klienty.

  3. SMTP
    Použití této volby vyžaduje další nastavení, jelikož komunikuje přímo se vzdáleným serverem pro odeslání pošty (SMTP).
    Volbu využijete v případě,že používáte POHODU v prostředí, kde nelze/není vhodné používat emailového klienta, tedy např. Terminálový server, Hosting.
    Nebo pokud si vystačíte s webovým přístupem do některého veřejně dostupného emailového serveru, např. seznam.cz.
    Detailní popis nastavení naleznete v samostatném FAQ: Jak mám nastavit připojení k SMTP serveru, aby šlo odesílat emaily z POHODY?

  4. Gmail
    Pokud používáte emailové služby společnosti Google (Gmail, Google Workspace), použijte toto nastavení.
    Jelikož v roce 2021 dochází k vypnutí přístupu méně zabezpečených aplikací k účtu Gmail a tudíž není možné použít volbu SMTP, byla přidána možnost bezpečného připojení pomocí protokolu OAuth 2.0.
    Tlačítko Autentizovat otevře webovou stránku pro přihlášení k účtu Google, po povolení oprávnění aplikace Stormware e-mail bude možné odesílat zprávy přímo z POHODY.

  5. Microsoft Outlook
    Jestliže používáte emailové služby společnosti Microsoft (Outlook.com, Office 365), vyberte toto nastavení.
    Email je odeslán pomocí bezpečného připojení protokolu OAuth 2.0.
    Tlačítko Autentizovat otevře webovou stránku pro přihlášení k účtu Microsoft, po povolení oprávnění aplikace Stormware e-mail bude možné odesílat zprávy přímo z POHODY. 
  • S nastavenou volbou Výchozí (MAPI) nebo Microsoft Outlook (COM)
    POHODA při odeslání emailu vytvoří a předá zprávu s přílohou výchozí poštovní aplikaci systému, před odesláním můžete zprávu upravit v otevřeném okně poštovní aplikace.
    V agendě ADRESÁŘ/UDÁLOSTI a na záložce Události na dokladu je uvedeno kdy a pro jaký email byla zpráva vytvořena (nelze ověřit odeslání).
    Email se do databáze neukládá.

  • S nastavenou volbou SMTP, Gmail nebo Microsoft Outlook
    POHODA při odeslání emailu vytvoří zprávu a otevře vlastního emailového klienta, kde lze zprávu upravit, tlačítko OK zprávu odešle.
    V agendě ADRESÁŘ/UDÁLOSTI a na záložce Události na dokladu je uvedeno na jaký email a kdy byla zpráva odeslána.
    V agedně SOUBOR/DATOVÁ KOMUNIKACE/ODESLANÉ EMAILY je zaznamenán celý email včetně stavu odeslání.

Samotné odeslání provedete přímo z agendy, kde vytváříte daný doklad, ten musí být před odesláním uložen (Ctrl + Enter).
Lze použít některý z těchto postupů:

  • Nejjednodušší způsob je použití funkční ikony ze standardní lišty:  
    Exportovat výchozí sestavu do PDF a vložit do emailu.
    Funkce automaticky vytvoří email a jako přílohu vloží výchozí sestavu v PDF.
  • Stejnou ikonu naleznete v liště Náhledu tiskové sestavy.
    Stisknutím tlačítka je vytvořen email a vybraná sestava je vložena jako PDF příloha.
  • Při výběru sestavy (SOUBOR/TISKOVÉ SESTAVY klikněte na černou šipku u tlačítka PDF a vyberte volbu Odeslat PDF emailem. Vytvoří se email a vybraná sestava je vložena jako PDF příloha. 
  • HTML sestavy odešlete z okna Tisk (SOUBOR/TISKOVÉ SESTAVY) pomocí tlačítka Odeslat (zobrazí se místo tlačítka Vytisknout).
    Jako příloha emailu je vložena stránka ve formátu HTML.
  • V agendách Vydané faktury, Vydané zálohové faktury a Interní doklady lze použít volbu ZÁZNAM/KOMUNIKACE/EXPORT DO ISDOC (lze také přes pravé tlačítko myši), zobrazený průvodce vytvoří soubor ve formátu ISDOC a pokud označíte volbu Odeslat emailem na první straně, vloží se jako příloha emailu.
Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím