otázka
Chyba #3043 – Chyba na disku nebo v síti.
odpověď
	Chybové hlášení #3043 značí možné poškození disku.
	Doporučujeme provést kontrolu Vašeho počítače IT specialistou.
	V systému Windows můžete využít např. CHKDSK, WMIC, DISM, popř. aplikace třetích stran CrystalDiskInfo, HWInfo, HDD Scan, HD Tune, DiskCheckup apod.
	Podrobné informace o Vašem systému můžete nalézt také přes Správu počítače, k níž se můžete dostat např. kliknutím pravým tlačítkem na nabídku Start > Prohlížeč událostí > Protokoly systému Windows, kde budou varování o chybě zápisu na disk.
	Může jít jednak o poškození disku hlavního počítače, pokud se chyba vyskytuje nepravidelně na všech počítačích.
	Nebo může jít o poškození disku síťového klienta, v případě, že se chyba zobrazí pouze na jednom PC (POHODA při práci ukládá na disk pracovní databázi, kterou potom posílá zpět do hlavního úložiště).
	Pokud POHODA zobrazuje chybu #3043 po určitém časovém úseku, je možné, že máte zapnutý úsporný režim na síťové kartě, který vypíná síťovou kartu z důvodu šetření energie.
	To je možné vypnout ve správci zařízení systému Windows.
	Další možností je poškozená systémová databáze.
	Nejprve zkuste založit novou účetní jednotku, např. testovací jednotku Novák/Nováček.
	Pokud se jednotka nevytvoří a zobrazí se stejný chyba, zkuste načíst zálohu systémové databáze takto:
	V systémové databázi nejsou uložena žádná účetní data, nemusíte se tudíž bát, že o nějaká data přijdete.
	Během načítání je nutné, aby POHODA nebyla spuštěna vícekrát.
	Otevřete agendu SOUBOR/ÚČETNÍ JEDNOTKY a dále volbu DATABÁZE/OTEVŘÍT DATOVOU SLOŽKU.
	Zde otevřete ještě složky Data\Zálohy\ZálohySYS.
	V této složce jsou uloženy zálohy systémové databáze, které se provádí vždy při vypnutí programu.
	Názvy souborů jsou ve tvaru RRMMDD_ČAS_PohodaSYS_Záloha systému.zip, např.: 210307_1201_PohodaSYS_Záloha systému.zip.
	Vyberte nějakou starší, nejlépe z doby, kdy víte, že bylo vše v pořádku a tento soubor zkopírujte např. na Plochu.
	V programu POHODA poté otevřete kteroukoliv účetní jednotku a pokračujte volbou SOUBOR/ZÁLOHOVÁNÍ/NAČÍST SYSTÉMOVOU ZÁLOHU.
	Vyberte druhou volbu Načíst ručně zvolený záložní soubor a pomocí tlačítka Procházet najděte soubor zálohy na Ploše.
	Poté průvodce Dokončete a vypněte a zapněte program POHODA.
	Pokud se bude chyba vyskytovat stále, opakujte postup s jiným, starším souborem zálohy systémové databáze.
	Další možností je vytvoření nové systémové databáze.
	Pro vytvoření stačí v průvodci Načtení systémové databáze ze zálohy zvolit třetí možnost:
	Vytvořit novou systémovou databázi,
	tím však zaniknou všechna nastavení uživatelů, práv, hardwaru a vazeb na uživatelské tiskové sestavy a bude nutné je nastavit znovu.