Zhlédněte naši minisérií videí, jak vést v Pohodě plnohodnotnou prodejnu

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Jak mám udělat snímek obrazovky, tzv. PrintScreen?

odpověď

Zákaznická podpora někdy potřebuje při řešení dotazu přímo vidět, co je zobrazeno na monitoru zákazníka, např. nastavení aplikace nebo systému, přesné zobrazení chyby apod. Proto je zákazník požádán o zaslání tzv. "PrintScreenu", neboli snímku obrazovky. Printscreen není vlastně nic jiného, než obrázek aktuálního dění na monitoru. Tento obrázek je možno uložit do souboru a zaslat emailem. 

K uložení obrázku z monitoru do dočasné paměti (schránky) stačí pouze stisknout klávesu PrtScr na klávesnici. Jejím stiskem se uloží obrázek plochy do schránky, odkud s ním lze dále pracovat. Tlačítko PrtScr naleznete na klávesnici viz.:

Jakmile budete mít obrázek plochy monitoru takto uložený, otevřete program pro kreslení ve Windows. Program naleznete v nabídce Start -> Všechny programy -> Příslušenství -> Malování.

V programu Malování pak již stačí zvolit z nabídky Úpravy povel Vložit (CTRL+V). Tím do Malování zkopírujete "ofocenou" plochu monitoru. Následně pak obrázek uložíte pomocí povelu Uložit (CTRL+S) z nabídky Soubor. Nejlépe do formátu (typu souboru) PNG.

Uložený soubor obrázku pak zašlete na zákaznickou podporu.

Poznámka: V případě, že je nutné zaslat sérii více obrázků, použijte místo programu Malování program Microsoft Word. Do dokumentu Wordu můžete postupně vložit více obrázků za sebou a následně zaslat celý dokument jako přílohu emailu.

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím