Zhlédněte naši minisérií videí, jak vést v Pohodě plnohodnotnou prodejnu

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Jak mohu nainstalovat síťového klienta?

odpověď

Instalaci síťového klienta lze provést několika způsoby, proces je vždy nutné spouštět na PC, kde bude nainstalován síťový klient.

  • Síťový klient spouští program ze síťového umístění, do PC klienta se vytváří pouze zástupce, načtou se některé knihovny a součásti nutné pro běh programu a dojde k zápisu do registru.
  1. Nejjednodušší možnost je otevření sdílené síťové složky, kde je POHODA nainstalována.
    Otevřete průzkumníka Windows (Win + E), vlevo v panelu rychlého přístupu vyberte Síť (úplně dole).
    V seznamu zařízení, které se zobrazí otevřete ten PC/SERVER, na kterém je plná instalace.
    Zobrazí se sdílené složky, kde bude složka POHODA (jde o výchozí název aplikační složky, který se může lišit, pokud byl při instalaci na hlavní PC změněn).
    Do adresní řádky lze přímo zapsat cestu do aplikační složky, např.: \\SERVER\POHODA\ 
    V této složce naleznete soubor Pohoda.exe a spustíte jej.
  2. Pokud nefunguje první možnost, lze vstoupit do datové složky programu, např.: \\SERVER\POHODA_DATA\ 
    Zde se nachází složka Update a dále Klient.
    Spuštěním souboru Setup.exe dojde ke spuštění instalace síťového klienta, průvodce stačí proklikat pomocí tlačítka Další.
    Na čtvrté straně instalátoru musíte zadat sdílenou sítovou cestu k aplikační složce, např.: \\SERVER\POHODA\ (dle nastevení sítě)
  3. Jestliže nefunguje žádný z předchozích bodů, můžete stáhnout Instalátor plné verze ze Zákaznického centra a po zadání licenčního čísla zvolit možnost Síťový klient.
    Dále bude nutné nastavit cestu k aplikační složce jako v bodu 2.

Pokud žádný z postupů nefunguje, zkontrolujte, zda je síť vedena jako doménová, privátní nebo veřejná (veřejná má obecně většinu možností zablokovanou).

Dále zkontrolutje síťové připojení, na každém PC musí být zapnutá služba Zjišťování sítě, všechny PC a Server se musí nacházet v jedné lokální síti.

Také zkontrolujte nastavení antivirového programu.

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím