Využijte nový Účet POHODA pro bezpečnější a pohodlnější jednotné přihlašování ke službám a aplikacím STORMWARE

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Při přečíslování dokladů dojde k chybě #3035 nebo #3052, jak to opravit?

odpověď

Chybové hlášení se týká omezení počtu zámků na databázi nastavené v registru systému Windows.

Pravidlo bylo zavedeno kvůli omezení využití systémových prostředků, nicméně hodnotu lze bez obav zvětšit, protože výkony nynějších PC jsou mnohem větší než v době vytváření databázového prostředí Access.

Pozor! nesprávný zásah do registru Windows může způsobit nestabilitu systému nebo havárii.
Pokud nevíte, jak registr Windows funguje, svěřte změnu svému IT správci.

Postup:

Pokud je POHODA zapnutá, vypněte ji.

1. Typ systému

Nejdříve je nutné zjistit Typ systému, tedy zda je 32bitový nebo 64bitový.
Informaci nalezneme pomocí klávesové zkratky Win + Pause, nebo přes pravé tlačítko myši na tlačítko Start a volbou Systém.

  2. Spuštění editoru registru

Pomocí klávesové zkratky Win + R otevřete okno Spustit (případně lze použít hledání v nabídce Start) a napište příkaz:

regedit

Příkaz potvrdíte tlačítkem OK nebo klávesou Enter.  

3. Větev v registru

Umístění hodnoty v registru se liší podle typu systému.

Pokud jde o 32bitový Windows, je nutné otevřít větev:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\12.0\Access Connectivity Engine\Engines\ACE  

U 64bitového Windows jde o větev:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Office\12.0\Access Connectivity Engine\Engines\ACE

Hodnota 12.0 značí verzi komponenty ACE 2007 (výchozí komponenta instalovaná s produktem), pokud používáte novější verzi komponenty, bude číslo vyšší (např ACE 2016 bude mít číslo 16.0).

V pravé části okna dvakrát klikněte na položku: MaxLocksPerFile

V otevřeném okně přepněte na Desítkovou soustavu (Decimal) a v poli Údaj hodnoty vlevo zapište nějakou větší hodnotu, např. 500000.

Potvrďte tlačítkem OK nebo Enterem.

Nyní znovu zapněte Pohodu a proveďte přečíslování, k chybě by již nemělo dojít.
Případně zkuste ještě restartovat PC.

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím