Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací
Získejte k nákupu nového účetního software 60 minut s lektorem zdarma

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Při práci v účetní jednotce mi program POHODA nahlásí chybu „#3043 – Chyba na disku nebo v síti“. Co mám udělat pro správný chod programu POHODA?

odpověď

Chybové hlášení #3043 značí možné poškození disku.
Doporučujeme provést kontrolu Vašeho počítače IT specialistou.
V systému Windows můžete využít např. CHKDSK, WMIC, DISM, popř. aplikace třetích stran CrystalDiskInfo, HWInfo, HDD Scan, HD Tune, DiskCheckup apod.
Podrobné informace o Vašem systému můžete nalézt také přes Správu počítače, k níž se můžete dostat např. kliknutím pravým tlačítkem na nabídku Start > Prohlížeč událostí > Protokoly systému Windows, kde budou varování o chybě zápisu na disk.

Může jít jednak o poškození disku hlavního počítače, pokud se chyba vyskytuje nepravidelně na všech počítačích.
Nebo může jít o poškození disku síťového klienta, v případě, že se chyba zobrazí pouze na jednom PC (POHODA při práci ukládá na disk pracovní databázi, kterou potom posílá zpět do hlavního úložiště).

Pokud POHODA zobrazuje chybu #3043 po určitém časovém úseku, je možné, že máte zapnutý úsporný režim na síťové kartě, který vypíná síťovou kartu z důvodu šetření energie.
To je možné vypnout ve správci zařízení systému Windows.

Další možností je poškozená systémová databáze.
Nejprve zkuste založit novou účetní jednotku, např. testovací jednotku Novák/Nováček.
Pokud se jednotka nevytvoří a zobrazí se stejný chyba, zkuste načíst zálohu systémové databáze takto:

V systémové databázi nejsou uložena žádná účetní data, nemusíte se tudíž bát, že o nějaká data přijdete.
Během načítání je nutné, aby POHODA nebyla spuštěna vícekrát.

Otevřete agendu SOUBOR/ÚČETNÍ JEDNOTKY a dále volbu DATABÁZE/OTEVŘÍT DATOVOU SLOŽKU.
Zde otevřete ještě složky Data\Zálohy\ZálohySYS.
V této složce jsou uloženy zálohy systémové databáze, které se provádí vždy při vypnutí programu.
Názvy souborů jsou ve tvaru RRMMDD_ČAS_PohodaSYS_Záloha systému.zip, např.: 210307_1201_PohodaSYS_Záloha systému.zip.
Vyberte nějakou starší, nejlépe z doby, kdy víte, že bylo vše v pořádku a tento soubor zkopírujte např. na Plochu.

V programu POHODA poté otevřete kteroukoliv účetní jednotku a pokračujte volbou SOUBOR/ZÁLOHOVÁNÍ/NAČÍST SYSTÉMOVOU ZÁLOHU.
Vyberte druhou volbu Načíst ručně zvolený záložní soubor a pomocí tlačítka Procházet najděte soubor zálohy na Ploše.
Poté průvodce Dokončete a vypněte a zapněte program POHODA.

Pokud se bude chyba vyskytovat stále, opakujte postup s jiným, starším souborem zálohy systémové databáze.

Další možností je vytvoření nové systémové databáze.
Pro vytvoření stačí v průvodci Načtení systémové databáze ze zálohy zvolit třetí možnost:
Vytvořit novou systémovou databázi,
tím však zaniknou všechna nastavení uživatelů, práv, hardwaru a vazeb na uživatelské tiskové sestavy a bude nutné je nastavit znovu.

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím