otázka
Při otevření účetní jednotky nebo programu POHODA mi program nahlásí chybu „#3197 - Databázové jádro Microsoft Jet zastavilo proces, protože se vy i jiný uživatel pokoušíte změnit stejná data ve stejný čas“. Co mám udělat pro správný chod programu POHODA?
odpověď
Restartujte stanici, poté smažte soubor ičo_rok.ldb z datového adresáře programu POHODA (např. C:\Program Files\StormWare\Pohoda\Data). Vyčistěte dočasné soubory. Dočasné soubory vymažte přes Tento počítač. Zde zvolte systémový disk, kde máte nainstalovaný OS a pravým tlačítkem myši vyberte přes nabídku Vlastnosti. Dojde k zobrazení informací o disku, kde je nutné kliknout na volbu Vyčištění disku. Poté si vyberte volbu Dočasné soubory a potvrďte. Poté restartujte PC.
Pokud vyčištění Dočasných souborů nepomůže, vyjměte z datové složky programu POHODA (např. C:\Program Files\StormWare\Pohoda\Data) soubory Pohoda.sys a Pohoda.sbc tak, aby tyto soubory byly uchovány na pevném disku PC pro případné vrácení. Jakmile tyto soubory z datové složky odstraníte, spusťte program POHODA, který nahlásí „Na disku počítače byly zjištěny databázové soubory, které nejsou zavedeny v seznamu účetnictví. Chcete tyto soubory přidat do účetnictví?“, zvolte Ano. Pokud se podařilo program spustit a všechny účetní jednotky načíst bez ohlášení chyby, je nutné pro ekonomický systém POHODA znovu nastavit Přístupová práva přes nabídku Nastavení a také znovu navázat upravené tiskové sestavy pomocí programu REPORT Designer.
Jakmile odstranění souborů Pohoda.sys a Pohoda.sbc nepomůže k odstranění chyby v účetní jednotce, můžete je vrátit zpět do datového adresáře a poškozenou účetní jednotku nám můžete zaslat na technickou podporu firmy STORMWARE s.r.o.