Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Při otevření účetní jednotky mi program POHODA hlásí chybu „#3078 - Databázové jádro Microsoft Jet nemůže najít vstupní tabulku nebo dotaz. Zkontrolujte zda existuje a název je napsaný správně“. Co mám udělat pro správný chod programu POHODA?

odpověď

U účetní jednotky, kde se vyskytuje tato chyba, proveďte Správu databáze. Správu databáze provedete z nabídky Soubor/Účetní jednotky/Databáze povelem Správa databází. V průvodci správou databází vyberte volbu v poli Rozsah "Pouze aktuální účetní jednotka" a v poli Operace "Údržba databáze", na další stránce budou vybrány "Kompakt, Obnova databáze, Oprava integrity (Úplná oprava integrity)". Dokončete průvodce Správou databáze. Pokud se u Obnovy databáze projeví chyba, program POHODA nabídne Zotavení databáze. Máte-li síťovou verzi programu, provádí se správa databáze na hlavním serveru a ostatní práce v programu POHODA na síťových klientech musí být ukončena.

Pokud se chyba bude objevovat i po Správě databáze, vyjměte z datové složky programu POHODA (např. C:\Program Files\StormWare\Pohoda\Data) soubory Pohoda.sys a Pohoda.sbc tak, aby tyto soubory byly uchovány na pevném disku PC pro případné vrácení. Jakmile tyto soubory z datové složky odstraníte, spusťte program POHODA, který nahlásí „Na disku počítače byly zjištěny databázové soubory, které nejsou zavedeny v seznamu účetnictví. Chcete tyto soubory přidat do účetnictví?“, zvolte Ano. Pokud se podařilo program spustit a všechny účetní jednotky načíst bez ohlášení chyby, je nutné pro ekonomický systém POHODA znovu nastavit Přístupová práva přes nabídku Nastavení a také znovu navázat upravené tiskové sestavy pomocí programu REPORT Designer. Pokud odstranění souborů Pohoda.sys a Pohoda.sbc nepomůže k odstranění chyby v účetní jednotce, můžete je vrátit zpět do datového adresáře a zašlete nám databázi k opravě na technickou podporu, kde se ji pokusíme opravit našimi dostupnými nastroji pro opravu databází MS Access. Pokud oprava databáze nebude korektní, bude nutné načíst poslední funkční zálohu této účetní jednotky.

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím