Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací
Využijte 30% slevu na nový software pro začínající podnikatele

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Konec platnosti hesla datové schránky (ISDS)

odpověď

Program POHODA automaticky kontroluje platnost hesla datové schránky.
V případě vypršení platnosti hesla se zobrazí upozornění:

Není možné se přihlásit k datové schránce, volba Používat datovou schránku bude automaticky vypnuta.

Ve standardním nastavení portálu datových schránek je platnost hesla vždy 90 dnů.
Po uplynutí uvedené doby je nutné heslo změnit nejen na portálu datových schránek, ale také v programu POHODA.

  • Interval lze v nastavení datové schránky vypnout a obnovení hesla po uplynutí doby nebude vyžadováno, avšak tento krok z bezpečnostního hlediska nemůžeme doporučit.

Nejprve změňte heslo na Portálu datových schránek.
Po přihlášení původními údaji se zobrazí formulář pro vložení nového hesla.

  • Na portál se dostanete také kliknutím na odkaz ve formuláři.

Pomocí odkazu níže můžete zobrazit postup na změnu hesla, případně celého přístupu k datové schránce.
Změna hesla při vypršení jeho doby platnosti
Zneplatnění přístupových údajů a vydání nových

Následně proveďte změnu hesla k datové schránce i v programu POHODA:

Otevřete agendu Nastavení/Uživatelské nastavení/Datová schránka.
V této sekci najdete volbu Používat datovou schránku, pokud není aktivní, označte ji.

  • Jestliže volbu nemůžete označit, nemáte povolené přístupové právo pro Nastavení/Datová schránka.

Volba Komunikovat v testovací prostředí slouží pro komunikaci v testovacím (zkušebním) prostředí czebox.cz.

  • Pro ostrý provoz nesmí být volba označená.

Pole ID schránky nelze editovat, doplní se automaticky po testu připojení.

V poli Přihlašovací jméno a Heslo jsou uvedeny přihlašovací údaje pro datovou schránku.
Zadejte nově vytvořené heslo a prostřednictvím tlačítka Test připojení ověříte správnost zadaných údajů.

Po úspěné komunikaci uložte záznam (Ctrl + Enter).

Nyní bude opět možné odesílat datové zprávy.

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím