STORMWARE s.r.o. / 27. 12. 2021
                                    
                                    
                                    
Už zanedlouho předá rok 2021 štafetu svému nástupci, což kromě nových očekávání a předsevzetí přináší i některé pracovní povinnosti – například připravit na nové období svou mobilní aplikaci mPOHODA. Co je v ní potřeba na přelomu roku zkontrolovat, se dozvíte z našeho přehledného průvodce.
    
   PDF ke stažení zdarma: Checklist pro přelom roku v aplikaci mPOHODA       
  
    
      mPOHODA vytváří dokladové číselné řady automaticky dle předem nadefinovaného formátu číselných řad. Definice číselné řady však musí být platná i pro nové účetní období.
    
   
 
  
  
    
      V agendě Číselné řady zkontroluji, že je vytvořena definice číselných řad pro příští rok.
    
   
 
  
     
  
  
  
    
      Nemám-li pro nový rok definici číselných řad zadanou, vytvořím buď novou, nebo prodloužím platnost stávající, vyhovuje-li nastaveným formátem číselných řad.
    
   
 
  
     
  
  
  
    
      Používám-li stále stejné nastavení číselných řad, nechám jejich definici časově neohraničenou – mPOHODA tak bude v příštích letech vytvářet dokladové číselné řady sama. Až tedy budu vystavovat první doklad v příslušném kalendářním roce, nechám mPohodu založit konkrétní dokladové řady.
    
   
 
  
  
    
      Od 1. 1. 2023 již nebude podporován starý formát číselných řad (např. mFV2180100001 pro vydané faktury). V případě, že tento formát stále používáte, ukončíme jeho platnost k 31. 12. 2022 a pro rok 2023 si, prosím, vytvořte novou definici číselných řad. Bližší informace najdete v nápovědě aplikace.
    
   
 
  
    
      Pokud byly číselné řady jakkoliv upraveny, synchronizuji data na mobilní zařízení.
    
   
 
  
    
      Než vaše účetní začne uzavírat účetní období, je nutné zkontrolovat, že v aplikaci pro uzavíraný kalendářní rok nezůstaly žádné nesynchronizované záznamy.
    
   
 
  
  
    
      Spustím na používaných mobilních zařízeních synchronizaci dat, čímž přenesu data z mobilního zařízení na API (webové rozhraní).
    
   
 
  
  
    
      Zkontroluji, že v žádné agendě nezůstal nesynchronizovaný záznam. Nesynchronizované záznamy jsou v hlavním přehledu dokladů označeny 
.
    
   
 
  
     
  
  
  
    
      Pomocí povelu Detaily synchronizace v menu tři tečky zjistím, proč se záznam nepřenesl na API.
    
   
 
  
  
    
      Synchronizuji-li data s programem POHODA, ověřím, že žádný doklad z uzavíraného období nemá nastaven příznak pozastavení synchronizace 
. Příznak zachovám jen u dokladů, se kterými potřebuji pracovat i v novém roce a nemají se promítnout do účetnictví starého roku.
    
   
 
  
  
    
      Záznamy s pozastavenou synchronizací dat, resp. u kterých nastala chyba synchronizace, lze v některých agendách vyhledat rychleji pomocí filtru, kde v sekci Stav synchronizace stačí zatrhnout hledané stavy.
    
   
 
  
     
  
  
  
    
      Spustím synchronizaci dat s Pohodou a zkontroluji nesynchronizované záznamy i na webovém rozhraní, kde mi práci usnadní karta Synchronizace na informační ploše.
    
   
 
  
     
  
  
  
    
      Kliknutím na ikonu nesynchronizovaného záznamu 
 zobrazím dialogové okno, díky kterému zjistím, proč k importu daného dokladu do Pohody nedošlo.
    
   
 
  
  
    
      Odstraním příčinu nesynchronizování dokladu, resp. zruším příznak pozastavené synchronizace a zopakuji úkony popsané v předchozích bodech tohoto bloku.
    
   
 
  
    
      Na začátku nového účetního období je potřeba ověřit, že je vaše firma v aplikaci mPOHODA připravena k vystavení prvního dokladu.
    
   
 
  
  
    
      Pokud na přelomu účetních období nebyly upravovány číselné řady a zatím nemám v novém roce vystavený doklad, zkontroluji nastavení číselných řad.
    
   
 
  
  
    
      Synchronizuji-li data s programem POHODA, ověřím, že záznamy byly aktualizovány, a to zejména stavy skladových zásob a prodejní ceny. Nově vytvořená hotovostní pokladna pro použití v aplikaci mPOHODA musí být přenesena.
    
   
 
  
  
    
      Zkontroluji nastavení používání forem úhrad pro jednotlivé typy dokladů.
    
   
 
  
  
    
      Překontroluji nastavení automatické fakturace a proměnných zadaných na šablonách.
    
   
 
  
  
    
      Odesílám-li data na EET, zkontroluji na mobilních zařízeních platnost certifikátu a správné nastavení pro odesílání.
    
   
 
  
  
    
      Ověřím připravenost aplikace z hlediska nastavení hardwaru na mobilních zařízeních, tj. tiskáren, platebních terminálů a případně čteček.
    
   
 
  
    
      Synchronizuji data na mobilní zařízení a je hotovo. :-)
    
   
 
    
      
        
          
        
        
          | 
           | 
        
        
          | 
            
           | 
          
            Jak se připravit na konec roku v aplikaci mPOHODA?
            
            Na co na přelomu účetních období určitě nezapomenout a jak mít přehled o správném načtení a platnosti číselných řad či synchronizaci záznamů, vám v tomto videonávodu ukáže náš lektor Vojta.
  
            
            
             
            Když si nebudete s něčím vědět rady, pomůže vám nápověda aplikace mPOHODA, databáze nejčastějších otázek a odpovědí nebo naše videonávody.
 
          
           | 
          
            
           | 
        
        
          | 
            
           | 
          
          	
           | 
          
            
           | 
        
        
          | 
           | 
        
      
      
 
    
            Byl tento článek užitečný? Dejte o něm vědět ostatním.
            
     
    
 
  
  	
      Mohlo by vás také zajímat