Update POHODA, rel. 11702
Pokud máte nainstalovanou Kasu Offline, rel. 11701, nevyžaduje tento update programu POHODA žádná zvláštní nastavení nebo instalaci Kasy Offline.
V případě pobočkového zpracování dat sehrajte všechny balíčky z poboček na centrálu a teprve poté nainstalujte aktualizaci programu POHODA, release 11702 na centrále i pobočkách. Na centrále prostřednictvím povelu Soubor/Datová komunikace/Pobočkové zpracování dat/Odeslání dat vygenerujte balíček č. 1 pro každou pobočku. V agendě Soubor/Účetní jednotky založte na pobočkách z balíčku č. 1 novou účetní jednotku.
Účetnictví
Na tiskové sestavě Výsledovka po střediscích analyticky se již správně zobrazují doklady bez vyplněného střediska.
Při vyvolání náhledu tiskové sestavy z dialogového okna Daň z příjmu fyzických osob v daňové evidenci již nedojde k ukončení programu.
Ostatní
V agendě Uživatelské nastavení byla vytvořena nová sekce Doklady, do níž byly přesunuty výchozí hodnoty pro pole Středisko, Činnost, Zakázka, Výchozí sazba DPH a dále volba Přenášet hodnoty do šablon.
Nově program POHODA podporuje export do Excelu ve formátu XLSX. Výstup je možné provést pomocí funkce Export agendy z nabídky Soubor/Datová komunikace nebo přes povel Otevřít v Excelu. Formát souboru Excel pro zmíněný povel nastavíte v agendě Uživatelské nastavení v sekci Ostatní.
V případě, že používáte výchozího klienta Microsoft Outlook pro odesílání PDF souborů e-mailem, můžete v agendě Uživatelské nastavení/E-mailový klient ve stejnojmenném poli přepnout volbu na MS Outlook (COM). Volbu využijete v případě problému s odesíláním PDF souborů, způsobeným výrobcem operačního systému.
Z dokladu již lze vložit adresu do agendy Adresář i v případě, že obsahuje apostrof.
Export dokladů pro Evidenci náhradního plnění (ENP)
Od 1. 10. 2017 nabyla účinnosti novela zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), která stanovuje, že dodavatel, tj. zaměstnavatel zaměstnávající více než 50 % osob se zdravotním postižením, může dodat tzv. náhradní plnění pouze v případě, že nejpozději do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení vloží údaje uvedené níže do elektronické evidence vedené Ministerstvem práce a sociálních věcí (dále jen „MPSV“).
Bližší informace o nové právní úpravě a o důvodech jejího zavedení naleznete na Novela2017.pdf.
Evidence náhradního plnění vedená podle ustanovení § 84 zákona o zaměstnanosti je k dispozici od 3. 10. 2017 na Integrovaném portálu MPVS.
Jak provést export dokladů pro ENP v programu POHODA? Export dokladů pro Evidenci náhradního plnění byl přidán do agend Vydané faktury, Vydané zálohové faktury a Ostatní pohledávky. V požadované agendě, například Vydané faktury nejprve vyfiltrujete požadované doklady, které mají být odeslány a následně zvolte nabídku Záznam/Komunikace a povel Export pro ENP... Ve zobrazeném průvodci exportem pro Evidenci náhradního plnění na první straně vyberte místo pro uložení souboru *.csv, případně upravte název výstupního souboru. Na druhé straně průvodce uvidíte, pro jaké doklady byly exportovány. Při exportu dokladu do *.csv souboru je prováděna kontrola, zda vybrané doklady obsahují všechny povinné údaje pro ENP. Povel Export pro ENP… je přístupný, pokud máte ve vybrané účetní jednotce nastavenu v agendě Globálním nastavení/Mzdy možnost Nad 50 % invalidních.
Update POHODA, rel. 11701
Personalistika a mzdy
V případě, že má zaměstnanec v agendě Personalistika přednastaveny prémie v procentech, ve vystavené mzdě již dojde k přepočtu těchto prémií i po zadání přesčasových hodin, resp. hodin za odpracovaný svátek.
Jestliže provádíte rekonstrukci mezd za rok 2014 a následně i zpracováváte roční zúčtování v nové verzi programu POHODA, správně do výpočtu ročního zúčtování vstoupí všechna zadaná daňová zvýhodnění na děti.
Ostatní
Na EET se již odešle správně zaokrouhlená částka, pokud je u dokladů pro vypočítanou částku DPH nastaveno zaokrouhlení v každé sazbě, mat. na 10h, 50h nebo koruny.
Po uložení dokladu a následné kontrole ve veřejných rejstřících již nedochází k zobrazování dialogového okna s informací, že došlo ke změně čísla dokladu.
V agendě Zásoby byla provedena optimalizace hromadné operace nad záložkou Internet.
Do tiskových sestav byla přidána adresa sídla firmy, pokud je v poli Rozvržení adresy a loga v agendě Globální nastavení v sekci Doklady zvolena možnost Logo a provozovna.
XML
Pro XML import a export dat byl rozšířen parametr „Dopravce“ na 20 znaků pro agendy týkající se fakturace.
Byl opraven export záznamů z agendy Sklady.
Byl upraven export při použití uživatelského filtru na výběr záznamů z agendy Zásoby.