Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací
Akce platí do 31. 12. 2020 při nákupu aplikace mPOHODA Basic

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Jsem účetní a jsem vlastníkem licence programu POHODA. Můj klient si chce sám pořizovat některé účetní doklady a předávat je v elektronické podobě jako soubor k dalšímu účetnímu zpracování. Jaké licence potřebujeme k uvedené formě?

odpověď

Pro výměnu dat mezi účetním a klientem slouží systém Pobočkové zpracování dat „PZD“. Účetní musí mít vlastní licenci na centrálu a každý klient musí mít vlastní licenci programu POHODA. Centrálu lze vytvořit z verzí programu POHODA Standard, POHODA Premium nebo POHODA Komplet, doplněných o nadstavbu POHODA PZD. Klientem může být libovolná verze programu POHODA kromě POHODA Mini. Problematika pobočkového zpracování dat je poměrně rozsáhlá, proto doporučujeme konzultovat uspořádání a vlastnosti systému s certifikovaným specialistou.

Další možností je umožnit Vašemu klientovi přístup pouze k jeho účetní jednotce vedené ve Vámi vlastněné licenci POHODA. Předpokladem je, že jste účetní firma, která podniká na základě živnosti pro vedení účetnictví, fakticky zpracováváte účetnictví klienta včetně účetních a daňových uzávěrek a vlastníte síťovou verzi produktu POHODA. V takovém případě si Váš klient nemusí pořizovat vlastní licenci programu POHODA.

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím