Zhlédněte naši minisérií videí, jak vést v Pohodě plnohodnotnou prodejnu

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Chyba #100000, 0x80004005, po nějaké době nečinnosti nebo při otevření jednotky.

odpověď

Chyba 0x80004005 většinou značí problém s připojením k databázi nebo přihlášením k SQL serveru, případně mohou být chybně nastavená práva SQL Serveru.

Prověřte postupně:

  • Zkontrolujte, zda je vypnutý úsporný režim síťové karty u klienta i na serveru a zda nedochází k výpadkům připojení.
    Riziko výpadku je vyšší, pokud komunikace probíhá přes Wi-Fi, proto doporučujeme používat kabelové připojení.
    Nastavení naleznete např. takto:
    Ovládací panely\Všechny položky Ovládacích panelů\Centrum síťových připojení a sdílení ->  Vlastnosti používaného připojení (levým tlačítkem na název) -> Vlastnosti -> Konfigurovat -> Řízení spotřeby
  • Nevhodné je použití VPN mimo lokální síť LAN, jednak pro pomalou odezvu, dále potom kvůli riziku výpadku.
    Výpadek internetového připojení způsobí ztrátu komunikace a zobrazí tuto chybu.
    Pro vzdálený přístup doporučujeme používat RDP (Vzdálená plocha Windows) nebo kombinaci VPN+RDP, kdy nejsou skrze internet přenášena účetní data, ale pouze obraz a příkazy, nemůže proto dojít k poškození databáze vlivem výpadku.
    Případně lze program spouštět jako TS Remote APP (vypublikovanou aplikaci).
  • Ověřte, zda není blokována komunikace v síti (firewall, antivirový program atp.)
  • Na serveru ověřte, zda běží služba SQL Server (<Název instance>).
  • Pokud používáte síťové klienty programu POHODA, na serveru zkontrolujte, zda je spuštěna služba SQL Server Browser.
    Na síťových klientech ověřte, zda je povolena komunikace na definovaném portu pomocí služby cliconfg.
    Použijte klávesovou zkratku Win + R a do řádky napište a spusťte příkaz:
    cliconfg
    V nástroji na záložce Obecné povolte komunikaci Named pipes a TCP/IP.
  • Ověřte, zda je zvolen správný způsob přihlášení k SQL Serveru.
    Na serveru spusťte program POHODA jako uživatel Admin a otevřete agendu SOUBOR/ÚČETNÍ JEDNOTKY.
    Zde  použijte volbu DATABÁZE/NASTAVENÍ SQL SERVERU a klikněte na tlačítko Změnit.
    Pokračujte tlačítkem Další, na 2. straně průvodce (vyhledání SQL serveru v síti) je vhodné nastavit NT Autentifikaci.
    Na 6. straně (přihlášení k SQL serveru) potom SQL Autentifikaci, ale nevyplňujte žádné přihlašovací údaje - použije se standardní uživatel UsrStwPh.
    Tento uživatel musí mít v nastavení zabezpečení SQL serveru práva DB Owner a nejlépe i ServerAdmin nebo SysAdmin.
    Pokud máte připojení nastaveno jinak, nemusí fungovat připojení z klienta, jestliže není vytvořen správný uživatel SQL Serveru přímo pro klienta (NT Autentifikace).
  • Zjistěte, zda je databáze přepnuta v režimu Multi User:
    Přihlaste se jako uživatel SA nebo uživatel s právem Sysadmin do aplikace SQL Server Management Studio.
    V Object exploreru otevřete větev Databases a najdete správnou databázi.
    Přes pravé tlačítko vyberete Properties, stránka Options.
    U poslední položky Restrict Access vyberte hodnotu Multi User, změnu potvrďte OK a jednotka by měla jít otevřít.
  • V případě, že je server poddimenzovaný, nebo je zpracovávána příliš velká databáze v edici SQL Server Express (doporučujeme databáze do cca 300MB), může se tato hláška zobrazovat také z důvodu pomalé odezvy SQL serveru.
    Doporučené systémové požadavky nalezente zde: Systémové požadavky pro SQL řady
Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím