Zhlédněte naši minisérií videí, jak vést v Pohodě plnohodnotnou prodejnu

Otázky a odpovědi pro Osobní údaje



Následující odpovědi jsou poskytovány pouze jako obecné informace, nepředstavují právní poradenství a nejsou zamýšleny jako právně závazná vyjádření.

otázka

Do adresáře programu POHODA ukládáme také kontakty zaměstnanců našich zákazníků (e-mailové adresy, telefonní čísla), musíme v souvislosti s GDPR žádat o jejich souhlas?

odpověď

Od zaměstnanců vašeho zákazníka či klienta není potřebné vyžadovat souhlasy. Jde o vztah správce, vás jako uživatele programu POHODA, a subjekt údajů, jako vašeho obchodního partnera, resp. jeho zaměstnance. Je tedy povinností vašeho klienta informovat své zaměstnance, že jejich e-mailové adresy budou zveřejněné. Jde totiž o správu údajů buď v rámci nějakého oprávněného zájmu, anebo na základě podepsané obchodní smlouvy s vaším klientem (ke spravování údajů tak dochází za nějakým účelem, který je podepřený z jiných právních titulů, než je samotný souhlas). Pokud byste o souhlas zaměstnanců vašeho klienta museli žádat, vystavovali byste se riziku, že dotyčný může souhlas kdykoliv odvolat, ale také, že dle GDPR nemůžete podmiňovat zpracování osobních údajů, které lze primárně zpracovávat na základě zákonného důvodu souhlasem. Nicméně je pravda, že by údaje o zaměstnancích vašich klientů měly být podle GDPR aktuální. Tj. v momentu, kdy dotyčná osoba už není zaměstnancem dané firmy, je povinností vašeho klienta vám to oznámit.

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím