Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací
Skip Navigation LinksSTORMWARE > POHODA > Fakturace a objednávky

Fakturace a objednávky

Fakturace tvoří spolu s účetnictvím a sledováním plateb jednu z nejdůležitějších částí firemní administrativy. V mnoha případech je spojena s velkým objemem ruční práce. Právě proto jsou tyto agendy v ekonomickém a informačním systému POHODA optimalizovány tak, aby umožňovaly co nejjednodušší a nejrychlejší zadávání a zaručily efektivní práci.

POHODA podporuje rozúčtování dokladů a jejich položek a evidenci DPH podle zákonných požadavků a vaši orientaci i kontrolu dat usnadňují vazby na účetnictví a ostatní související doklady. Při vytváření dokladů můžete využívat adresář obchodních partnerů a provázanost se skladovým hospodářstvím. Perfektní vzhled tištěných faktur podpoří image vaší firmy.

Videokurz POHODA pro začátečníky

Kompletní průběh zakázky v dokladech

Chcete-li, můžete začít rovnou fakturou. V programu POHODA však můžete mít podchycený průběh celých svých zakázek, např.:

  • jako dodavatel:
    nabídka > přijatá objednávka > vydaná zálohová faktura > hradicí doklad (pokladna či banka) > vydaná faktura > hradicí doklad (pokladna či banka),
  • jako odběratel:
    poptávka > vydaná objednávka > přijatá zálohová faktura > hradicí doklad (pokladna či banka) > přijatá faktura > hradicí doklad (pokladna či banka).

Tato posloupnost má výhodu také v tom, že z jednoho dokladu hravě vytvoříte doklad následný, např. z přijaté objednávky vydanou fakturu.

Doklady můžete zapisovat jak rychlým účetním způsobem (bez jednotlivých položek), tak detailním rozepsáním jednotlivých položek a položky do nich vkládat buď ručně, nebo ze seznamu skladových zásob.

POHODA: Vydané faktury mohou být provázané s přijatými objednávkami, přijaté faktury zase s vydanými objednávkami

POHODA v oblasti fakturace a objednávek dále podporuje:

  • vytváření nových dokladů zkopírováním a pomocí šablon (stejně jako v jiných částech programu POHODA),
  • opravné daňové doklady (dříve dobropisy a vrubopisy),
  • vzájemné zápočty neuhrazených pohledávek a závazků mezi obchodními partnery,
  • upozorňování na nastavený limit (kredit) nezaplacených pohledávek u konkrétních odběratelů – při vystavování přijaté objednávky nebo vydané faktury POHODA zkontroluje nastavený limit a na případné překročení upozorní,
  • členění na střediska, činnosti a zakázky, a to jak celých dokladů, tak jednotlivých položek,
  • hromadnou fakturaci – podle vzorové faktury POHODA vygeneruje najednou faktury pro všechny vybrané odběratele,
  • kontrolu vícenásobného splácení faktur – u každé faktury je k dispozici přehled zaúčtovaných úhrad a u přijatých faktur přehled dosud podaných příkazů k úhradě,
  • rychlé a komfortní vkládání skladových položek do dokladů za pomoci čtečky čárových kódů,
  • vytváření (zálohových) faktur z příjemek a výdejek,
  • rezervaci skladových položek vkládaných do přijaté objednávky,
  • vytváření upomínek faktur v prodlení - jak jednotlivě, tak více vybraným odběratelům najednou (hromadně) atd.

Propojení s aplikací mPOHODA

    Vystavování elektronických účetních dokladů i v terénu vám nově umožní aplikace mPOHODA – bezplatná fakturace dostupná:
  • online na webu
  • a také jako mobilní aplikace pro zařízení s Androidem a v nejbližší době iOS, se kterou můžete fakturovat dokonce bez internetu.
Díky synchronizaci dat uvidíte faktury vystavené v aplikaci mPOHODA i ve svém účetním software POHODA.

Více informací se dozvíte v sekci Mobilní fakturace nebo přímo na stránkách www.mpohoda.cz, kde najdete také odkazy pro stažení aplikace.

Ostatní pohledávky a závazky

Ostatní nefakturační pohledávky a závazky se pro přehlednost zapisují do samostatných agend. POHODA do nich některé pohledávky a závazky také automaticky generuje, např.:

  • pohledávky nadměrného odpočtu DPH,
  • závazky splátek leasingového majetku,
  • závazky vůči finančnímu úřadu (DPH, DzP), zdravotním pojišťovnám a správě sociálního zabezpečení a další závazky vyplývající z mezd zaměstnanců.

Příkazy k úhradě

Své závazky jednoduše vložíte do příkazů k úhradě. Vytištěný příkaz k úhradě pak už stačí odnést do banky k proplacení. Máte-li zřízeno internetové bankovnictví, odpadá vám tisk příkazů a osobní návštěva banky. Všechny zvolené příkazy k úhradě POHODA uloží pomocí funkcí pro homebanking do souborů, které potom jednoduše načtete do příslušného komunikačního programu a odešlete do banky elektronicky.


Kterou POHODU vybrat?

Faktury, zálohové faktury, příkazy k úhradě apod. vytvoříte ve všech řadách a variantách programu POHODA. Chcete-li zpracovávat také nabídky, poptávky a objednávky, vybírejte z vyšších variant, než je varianta Mini. Pokud chcete v dokladech pracovat také se skladovými položkami, směřujte svůj výběr do variant, které obsahují skladové agendy a funkce.

Srovnání variant
Vyberte si nejvhodnější variantu systému POHODA:


Kam dál?

www.mpohoda.cz
Mobilní fakturace
Faktury v elektronické podobě
Adresář - zdroj informací o obchodních kontaktech
Daňová evidence i účetnictví
POHODA a internetové bankovnictví
Skladové hospodářství


Stažení programu POHODA Start
  • 500 záznamů v účetním deníku
  • 200 záznamů v peněžním deníku daňové evidence
  • 200 záznamů v agendě skladových pohybů
  • 10 záznamů v agendách majetku a mezd
  • 100 záznamů v ostatních agendách
  • 20 použití funkcí pro práci s daty

Jméno a příjmení:*
IČ:
Firma:
Ulice:
PSČ, Obec:*
E-mail:*
Odeslat a stáhnout

Program POHODA Start
si již stáhlo 257891 uživatelů


POHODA Start má po registraci časové omezení do 31. 12. 2016. Po uplynutí tohoto období bude možné nainstalovat novou verzi a pokračovat v bezplatném používání v dalším roce.

Jakmile dojde k překročení limitu volných záznamů nebo uplyne časové omezení, budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.

Pokud si později koupíte plnou verzi programu POHODA, budete do ní moct převést všechna data pořízená v programu POHODA Start a pokračovat s nimi dále bez omezení.

POHODA Start má bez registrace limit 200 volných záznamů v účetním deníku, resp. 100 záznamů v peněžním deníku a je možné ji používat 3 měsíce od první instalace na počítač (nebo do konce roku 2016, pokud je blíž než za 3 měsíce od první instalace). Pokud si přejete tyto počáteční limity zvýšit, zvolte si stažení s registrací na záložce A v tomto okně. Registraci je případně možné provést i později přímo z programu POHODA Start.

Po vyčerpání limitů budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.

Pokud si později koupíte plnou verzi programu POHODA, budete do ní moct převést všechna data pořízená v programu POHODA Start a pokračovat s nimi dále bez omezení.

Děkujeme Vám, že jste si vybrali program POHODA Start.

Na e-mail uvedený ve formuláři obdržíte registrační číslo.

Nainstalujte program POHODA Start do svého počítače. Při spouštění programu stiskněte tlačítko Registrace. V průvodci vyberte možnost Zadat registrační číslo programu POHODA Start a na další straně vyplňte zaslané registrační číslo.

Pokud stahování nezačne do 15 vteřin, klikněte na tlačítko Stáhnout

Stáhnout

Děkujeme Vám, že jste si vybrali program POHODA Start.

Pokud stahování nezačne do 15 vteřin, klikněte na tlačítko Stáhnout

Stáhnout